Winkelwagen (0 artikelen)

Je winkelwagen is leeg

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen (FAQ)

Vind hier het antwoord op veel gestelde vragen

Vind hier jouw antwoord op veel gestelde vragen. Heb je een vraag over je bestelling, betaling, het lidmaatschap of een champagne? Bekijk hier de veel gestelde vragen en onze antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met ons, wij helpen je graag verder.

 

1

Over ChampagneFan

We zoeken elk kwartaal de hele champagnestreek af naar de meest spannende en lekkere champagnes. Alle champagnes worden altijd eerst door ons drieën geproefd, om ze te beoordelen op smaak en prijs/kwaliteit. Dit doen we op een later moment nog een keer in een andere setting. Alleen de lekkerste en meest originele champagnes komen in de webshop en in de ChampagneFan Box. We hebben een lichte voorkeur voor champagnes uit het zuiden, maar de smaak en de prijs/kwaliteit blijven het belangrijkst. Alle champagnes worden in ieder geval naar Nederland door ons geïmporteerd: direct van de boer, zonder tussenhandel.

Wij zijn importeur van champagne en richten ons op directe verkoop via onze eigen webshop en het lidmaatschap. Daarnaast richten wij ons op verkoop aan horeca en winkels. Wij hebben samenwerkingen met diverse wijnbars, delicatessezaken en wijnwinkels. Door ons brede netwerk en assortiment zijn wij in staat kwaliteit champagne te leveren met een goed verhaal dat past bij jouw onderneming. Kijk voor meer informatie op onze Horeca en Retail pagina of neem direct contact met ons op.

2

De ChampagneFan Box

Ja. We sturen jou elk kwartaal 3 verschillende flessen champagnes toe gebaseerd op jouw smaakprofiel. Je smaakprofiel kan jij zelf instellen op jouw persoonlijke Fan pagina.

Op basis van het door jou ingestelde smaakprofiel wordt de box voor jou samengesteld. De types waar je uit kan kiezen zijn Blend, Blanc de blancs, Blanc de noirs, Demi-sec en Rosé. Standaard kiezen wij de samenstelling maar je kan maximaal 2 types uitsluiten. Daarnaast kan je aangeven dat je een bepaald type liever hebt dan een ander. Je kunt kiezen uit een 3-box met 3 champagnes, een 6-box met 6 champagnes of een 12-box met 12 champagnes. Je kunt al een box bestellen vanaf €114,95 per kwartaal en nu tijdelijk zelfs voor slechts €99,95 per kwartaal.

In elke ChampagneFan Box vind je 3, 6 of 12 champagnes inclusief beschrijvingen, samengesteld op basis van jouw abonnement en smaakprofiel. In alle gevallen betaal je niets voor de verzendkosten en de prijs is inclusief BTW.

Nee, wij selecteren de champagnes op basis van jouw smaakprofiel. Met de ChampagneFan Box laten we je kennis maken met bijzondere champagnes die passen bij jouw smaak.

3

Het lidmaatschap

Een lidmaatschap, dat klinkt altijd alsof je ergens aan vast zit. Maar met ons flexibele lidmaatschap zit je nergens aan vast. Je kunt je ChampagneFan Box eenvoudig aanpassen, pauzeren of stopzetten. Elk kwartaal weer. Ga je op vakantie of heb je nog voldoende champagne in huis? Met een paar klikken kun je een box overslaan. Je ontvangt dan het kwartaal erna weer automatisch een box.

Je regelt dit allemaal gemakkelijk zelf in je online account. Alle wijzigingen aan jouw box maak je voor de deadline - het moment dat wij de box voor je gaan inpakken. Wanneer is de deadline? Je kunt wijzigen tot 2 weken voor de geplande facturatiedatum. Wij sturen jou hier altijd netjes en mail over.

Zeker weten! Nadat je member bent geworden van de ChampagneFan Box en je de eerste box hebt ontvangen, kun je jouw account pauzeren wanneer je wilt. Het pauzeren kan door in te loggen in je account en je status aan te passen.

Je ChampagneFan Box wordt elk kwartaal bij je thuisbezorgd, standaard in maart, juni, september en december. Het kwartaal waarin jij start kan je kiezen tijdens het registratieproces. Wanneer je inlogt in je account kun altijd checken wat de status is en wanneer de volgende ChampagneFan Box bij je wordt afgeleverd.

Alle wijzigingen voor jouw ChampagneFan Box kan je doen tot 2 weken voor de geplande facturatiedatum. Wij sturen jou hier altijd netjes en mail over. Daarna gaan wij aan de slag en wordt jouw ChampagneFan Box ingepakt en klaargezet voor verzending.

Na facturatie van de ChampagneFan Box, wordt deze ingepakt en klaargezet voor verzending. Op dit moment is het niet mogelijk om de box te annuleren. Uiteraard heb je recht op retourneren binnen 14 dagen na ontvangst.

Stuur in dit geval een mail met aankondiging van je retour. De kosten voor het retourneren van een box zijn voor eigen rekening. Raadpleeg de algemene voorwaarden voor onze retourvoorwaarden.

Je kunt je abonnement op ieder moment stopzetten. Dit doe je door in te loggen in je account. Klik onder 'Mijn abonnement' op opzeggen. Wil je jouw account helemaal verwijderen? Neem dan contact met ons op.

4

Mijn ChampagneFan account

Een account aanmaken voor een bestelling in de webshop is niet verplicht. Het is wel handig omdat je gegevens bewaard blijven voor een volgende bestelling en je kan jouw historie inzien. Voor het lidmaatschap is een account wel verplicht.

Je hebt niet direct een ChampagneFan account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Met een account worden je bestelgegevens opgeslagen en kan je in de toekomst eenvoudig nieuwe producten bestellen, zonder dat je al je adresgegevens opnieuw in hoeft te voeren. Daarnaast kan je in jouw ChampagneFan account:

  • Bestel historie inzien
  • Facturen van al jouw aankopen vinden
  • Jouw champagne reviews beheren
  • Een logboek bijhouden van de champagnes die je hebt gedronken
  • Kurkjes sparen voor korting of mooie producten
  • Je smaakprofiel beheren (t.b.v. het lidmaatschap)

Login in je account. Klik in het menu op Mijn smaakprofiel. Per type champagne kan je hier jouw voorkeur aangeven. Vergeet niet om jouw wijzigingen op te slaan.

Login in je account. Klik in het menu op Mijn abonnement. Klik op wijzigen en selecteer het gewenste aantal flessen bij 'Aantal flessen'. Kies uit 3, 6 of 12 flessen. Vergeet niet om jouw wijzigingen op te slaan.

Login in je account. Klik in het menu op Mijn abonnement. Klik hier op Pauzeren.

Login in je account. Klik in het menu op Accountgegevens. Klik onder het factuur- en afleveradres op wijzig. Pas je gegevens en het adres aan.

Na de eerste betaling via iDeal vinden vervolgbetalingen plaats middels automatisch incasso. Deze methode van betalen kan je niet wijzigen. Als jij je bankrekeningnummer wilt wijzigingen neem dan contact met ons op.

ChampagneFan gaat vertrouwelijk met je gegevens om en zal deze nooit aan derde verstrekken. Voor verdere informatie kan je ons privacy beleid lezen.

5

Bestellen

Ja dat kan. Dit doe je eenvoudig in onze webshop.

Dat kan zeker! Login in je account en ga naar 'Champagnes. Kies de champagne(s) die je wilt nabestellen en klik op 'BESTEL'. Je kunt zo veel flessen bestellen als je wilt, zo lang de voorraad strekt. Met één klik op de knop start jij de betaling en worden de champagnes geleverd op een door jou gekozen moment.

Wanneer jij de bestelling succesvol afrondt, krijg je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Als je geen e-mail hebt ontvangen, zou het kunnen dat deze in je ongewenste e-mail/junkmail/spam is gekomen. Mocht je hier ook geen bevestigingsmail vinden, kijk dan in je account bij 'mijn bestellingen'. Controleer of daar je bestelling staat. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

6

Betalen

Neem in dat geval direct contact met ons op.

Je hebt bij het plaatsen van je bestelling een kortingscode ingevoerd en op toepassen geklikt, maar je krijgt geen korting. Dat kan door meerdere redenen:

Je kan maar 1 kortingscode per bestelling gebruiken
Een kortingscode kan maar 1 keer per persoon te gebruiken
De geldigheid van de kortingscode is verstreken

Als er iets anders aan de hand is neem dan even contact met ons op. We kijken graag met je mee.

Indien de automatisch incasso mislukt dan sturen wij jou maximaal 2 herinneringen voor een nieuw incasso momenten. Als het na deze herinneringen nog niet lukt, dan zijn we genoodzaakt om de betaling door te zetten naar een incassobureau. De incassokosten zijn volledig voor rekening van de klant.

Is de betaling niet gelukt of heb je een andere vraag over de betaling? Neem even contact met ons op

Ja, dit is mogelijk. Wanneer je een ChampagneFan account aanmaakt kun je een verschillend factuur- en bezorgadres invullen. Na elke bestelling vind je de factuur op jouw persoonlijke Fan pagina.

7

Levering

De champagne wordt verpakt in een stevige, kartonnen flessen box en bezorgd met PostNL. Je ontvangt van ons een email zodra jouw box is verzonden.

Wij bezorgen onze champagnes in heel Nederland en België gratis vanaf 6 flessen. Bij een bestelling van minder dan 6 flessen zijn de verzendkosten € 6,95.

Ja, dit is mogelijk. Wanneer jij je bestelling plaatst kun je een verschillend factuur- en bezorgadres invullen. Op de verpakking staat de naam en het adres van het bedrijf en jouw eigen naam.

Wij leveren in Nederland en België. Helaas leveren wij niet daarbuiten.

Wanneer je vóór 16:00u bestelt, zal je bestelling dezelfde dag worden verstuurd. Ook kun je een afleveradres en aflevermoment kiezen. Mocht je niet thuis zijn op het moment van bezorging, dan proberen ze het eerst bij de buren. Indien deze niet thuis zijn, kun je de box de volgende dag ophalen bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie. Je ontvangt hier bericht over vanuit PostNL.

Zodra jouw bestelling klaar is voor verzending, krijg je een mail van PostNL met jouw track & trace gegevens. Via de link i.c.m. barcode kan je zien waar jouw bestelling is. Hier vind je ook wanneer de bezorging is gepland. Heb je nog geen track & trace gegevens ontvangen? Dan zijn we nog bezig zijn met het inpakken van jouw bestelling. Heb je vragen over jouw track & trace gegevens of over de status van jouw zending? Neem dan gerust contact met ons op.

Wij doen ons best om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Het kan dus zo zijn dat de champagnes ons magazijn al hebben verlaten waardoor de bestelling niet meer gewijzigd kan worden. Mocht jij je bestelling toch willen wijzigen dan zullen wij natuurlijk ons best doen om dat te regelen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

In je account bij "Mijn bestellingen" kan je zien wat de status is van jouw bestelling. Hier kan je ook bekijken welke champagnes je hebt besteld, inclusief voorgaande bestellingen.

Ja dat kan. Dit is een optie die je kan kiezen tijdens het bestelproces. Je haalt jouw bestelling dan op bij ons kantoor in Vlaardingen. Wij zullen een mailtje sturen zodra de bestelling klaarligt. Vaak is dit nog dezelfde dag.

Ja, dit kan altijd binnen 14 dagen na ontvangst. Neem van tevoren even contact met ons op voordat je de bestelling retour stuurt. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Zodra wij jouw retourzending in de juiste staat hebben ontvangen zal je aankoopbedrag binnen 5 werkdagen worden terugbetaald.

8

Cadeau - Giftcard

Dat is zeker mogelijk! Je kunt een Giftcard bestellen via het menu: 'Gift Card'. De Giftcard is zowel digitaal als fysiek te bestellen. Klik hier om direct een Giftcard te bestellen. Je kunt zelf kiezen voor hoeveel kwartalen je de ChampagneFan Box cadeau wilt geven. Na deze kwartalen wordt het account automatisch stopgezet. Het account kan daarna ten alle tijden opnieuw worden geactiveerd.

Om de Giftcard te verzilveren scan je de QR-code die je vindt aan de achterkant van de fysieke kaart. Op de achterkant vind je ook de unieke code die je nodig hebt om jouw lidmaatschap te activeren. Tijdens het registratie proces maak je een account aan. Je kan ook op deze link klikken om je aanmelding direct te starten.

9

Er is iets mis met mijn bestelling

Allereerst, vervelend dat je een zending hebt ontvangen met beschadigde flessen. Uiteraard doen wij ons best om dit te voorkomen door een goede verpakking en de extra care service van Post NL. Flessen champagne zijn natuurlijk een kwetsbaar product, dus het komt wel eens voor dat er toch iets beschadigt tijdens het bezorgproces.

Laat het ons binnen 7 dagen weten. Stuur een foto van de beschadigde flessen, van de beschadigde of vervangende doos en een duidelijke foto van het verzendlabel van het pakket (met barcode). Stuur deze foto's naar support@ChampagneFan.nl. Wij zullen de foto's beoordelen en de flessen vervangen.

Laat ons zo snel mogelijk weten als je een champagne met een fout hebt ontvangen. Neem even contact op met een duidelijk beschrijving van de fout en stuur een foto van het etiket. We zullen samen zorgen voor een passende oplossing.

Excuses voor het ongemak. Neem even contact op en we sturen deze per e-mail aan jou toe.

10

Contact

Staat je vraag niet in de FAQ, dan kun contact opnemen via onze contact pagina.

Leuk! Neem gerust even contact met ons op

Nog steeds een vraag?

Neem contact op